Dvodnevna škola „Osnove znanstvenog izražavanja“ održala se u Rijeci 15. i 16. veljače na Filozofskom fakultetu, a mi ćemo vam ukratko prenijeti kako je sve izgledalo i što smo naučili.
Organizator škole je Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci i Hrvatska kuća mozga čiji je član dr. Filip Đerke koji je ujedno njen osnivatelj i voditelj, a po struci liječnik kojem je područje interesa neurologija. Studiranje je proveo jako uspješno i dobio je hvalevrijedne dvije dekanove nagrade i dvije rektorove na Sveučilištu u Zagrebu.
Pitali smo Filipa kako je došao na ideju organiziranja ove edukacije i možemo reći kako je jedan od rijetkih mladih ljudi koji je svoje znanje odlučio podijeliti s drugima. Pri početku pisanja svojih znanstvenih radova i istraživanja naišao je na mnogo problema koje je morao sam protumačiti pa u konačnici i razriješiti. Edukacija kao koncept i Filip kao predavač ponudili su nam odgovore na brojna pitanja koje možda nikad sami sebi nismo postavili. Sve te sitnice koje nas ometaju i zbog kojih vrlo često pri izradi nekog seminara, stručnog rada, završnog i sl. gubimo vrijeme i ne znamo kako započeti. Predavač je tematske cjeline objašnjavao korak po korak i bio jako susretljiv za sva pitanja, a uz odgovore nisu izostali niti savjeti. Ispričao nam je dosta primjera s kojima se susreo kako bi nam dočarao važnost izrade radova, našeg doprinosa zajednici pa u konačnici i samih rezultata i vrednovanja našeg truda.
Cijelo dvodnevno predavanje jako je sažeto, ali poučno i korisno te se uistinu puno toga može naučiti jer su obrađene najbitnije teme i predavač se uvijek zadrži na onome što je izrazito važno. Naglasili bismo kako je na prvi pogled ova edukacija namijenjena medicinskoj struci, ali to definitivno nije istina i apsolutno svaki student može se prijaviti za ovu edukaciju i naučiti nešto novo i korisno. Ove godine veliki dio studenata bili su studenti Medicinskoga fakulteta, ali nije izostalo ni ljudi iz društvenih, humanističkih pa čak i umjetničkih znanosti. Zaključak je da je ova edukacija bila izrazito korisna, ne nužno u izradi nekog znanstvenog rada već i za one svakodnevne seminare na fakultetu. Naučili smo kako odabrati temu, kako i gdje pronaći prikladnu literaturu, kojim koracima pristupiti izradi rada, kako napisati sadržaj, kako izraditi plakat pa čak i one informacije i znanja za koje smo pretpostavljali da su banalna znanja pri izradi nekog rada, a to su odabir fonta, boja, izgled i stil rada. Naučili smo predstaviti svoje podatke, navesti literaturu pa i ponešto o recenziranju radova i projekata.
Smatramo kako je veliki problem što mladi ljudi imaju mnoge inovativne ideje, postavljaju si mnoga neodgovorena pitanja, smišljaju nove načine, ali ne znaju kako započeti, kako izložiti ideju smisleno i koncizno. Zatim smo shvatili da je još veći problem kada ti isti mladi i inovativni ljudi koji zaista imaju dobro rješenje ne uspiju u svom naumu zbog loše napravljenog i predstavljenog rada koji obično bude odbijen jer nije stručno napisan. Uz predavanja koja smo odslušali dobili smo materijale u koje smo sigurni da će svatko od nas barem jednom pogledati i pronaći ono što nam treba.
Odlično je dobiti ideju, ali drugi i još veći korak je dovesti ju do realizacije!