Rovinj je prošli tjedan još jednom postao meka za stručnjake i one koje zanima napredak u području digitalne tehnologije. Tijekom Dana komunikacija u hotelu Lone održano je sedamnaest predavanja vodećih stručnjaka, kao i korisne studentske radionice na kojima smo saznali kako treba izgledati dobar životopis te jesu li agencije dobro mjesto za započeti karijeru.
Prvog dana programa gost je bio Yifei Chai, Britanac koji se bavi ponajprije arhitekturom inovacija, tj. inovativnim pristupom svijetu oko nas, a govorio je o temi Digital Empathy. Pokazujući publici važnost digitalnog i koliko ljudska rasa može prosperirati od napretka u navedenoj sferi naglašava kako je iznimno važno natjerati digitalno da razumije nas. Yifei se bavi pitanjima kako možemo stvoriti iskustva koja će nam omogućiti da u interakciji sa strojem ne zaboravimo svoju ljudsku prirodu. Na samom kraju prvoga dana na programu se našao i novinar i prankster Oobah Butler, osoba koja je prevarila TripAdvisor te svoj lažni restoran The Shed učinila najuglednijim restoranom u Londonu. Svojim prijevarama skupio je milijunsku publiku te je izdao knjigu naziva “How to bullsh*t your way to number 1”, za koju tvrdi kako će je učiniti najprodavanijom knjigom kao što je nepostojeći restoran učinio najpopularnijim u Londonu.
Kao najzanimljivije predavanje drugog dana izdvajamo upravo ono koje spaja etiku s hakiranjem. Ralph Echemendia, poznatiji kao The Ethical Hacker, upozorio je publiku u Rovinju kako apsolutna online sigurnost ne postoji. U digitalnom svijetu se pojavljuju novi problemi o kojima do sada nismo morali uopće razmišljati, poput krađe identiteta i hakiranja. Echemendia smatra kako nismo dovoljno sigurni u online svijetu te kako nismo niti svjesni potencijalne opasnosti. Naveo je i jedan zanimljiv podatak: izvršnom direktoru određene firme potrebno je u prosjeku 206 dana da otkrije da je bio hakiran. Tijekom toliko dugog razdoblja haker je već odavno dobio sve potrebne podatke, a cijela firma ostala je nezaštićena zbog nepažnje jednog pojedinca.
Udaljavajući se od moralnih problema tijekom hakiranja zaputili smo se na studentsko predavanje “Zašto je agencija odlično mjesto za započeti karijeru?” Dvije mlade voditeljice Petra Murgić i Iva Majstorović s velikim brojem okupljenih studenata razgovarale su o njihovoj potencijalnoj budućnosti u agencijama. Kao veliku prednost agencija navode mogućnost promjene sfere interesa; nakon fakulteta studenti se nerijetko pronađu na životnoj prekretnici i ne znaju u kojem bi smjeru krenuli dalje, a u agencijama se nije potrebno cijeli život baviti onime što odaberete za prvi posao. Obje sugovornice su započele svoje karijere u Social Media timu, a sada su zaposlenice na pozicijama Human Resources Manager i Group Integration Manager. Upravo navedeno smatraju najvećom prednosti agencija za početak karijere.
Posljednjeg dana nismo mogli odolijeti posjećivanju najočekivanijeg intervjua samog Festivala. Sir Martin Sorrell, najdugovječniji i najbolje plaćeni direktor, fokusirao se na svoj put od preuzimanja malene britanske tvrtke za proizvodnju žičanih košarica za dućane stvarajući od nje multinacionalnog marketinškog giganta. Nakon što je proveo trideset i tri godine na čelu tvrtke, odstupio je s mjesta izvršnog direktora te je tijekom razgovora usporedio pokretanje firme s rađanjem shvaćajući vlastitu firmu kao svoje dijete.
Posjetili smo još jedan seminar za studente naziva “Kako saznati što zapravo želiš raditi i kako oduševiti na intervjuu?” Voditeljice Antonia Šakić i Nina Jocić na samom su početku veliki broj studenata uvele u svijet agencija nabrajajući vrste agencija koje se mogu pronaći na tržištu. Nakon uvoda, zainteresiranim posjetiocima se obratila Antonia, koja je naglasila kako je sve moguće uz dobru organizaciju vremena. Kao najvažniji aspekt u pripremi za budući posao, voditeljice navode kako je potrebno shvatiti ono što odgovara pojedincu. Primjerice, volite li raditi striktno određeni posao ili volite promjene, odgovara li vam fiksno radno vrijeme ili ne strahujete od drugačije raspoređenih smjena, živite li od kaosa ili sve mora biti uređeno po pravilima? Nakon što shvatite određene preference o vlastitom radnom okruženju te tipu posla kojim se želite baviti, utoliko će pronalazak istoga biti puno lakši.
Ovim predavanjima završeno je sedmo izdanje Dana komunikacija, a mi se već radujemo sljedećem izdanju te inovacijama koje priprema organizacijski odbor Festivala čiju motivirajuću atmosferu svakako vrijedi doživjeti!
Doriana Tomac
Foto: Matija Habljak/PIXSELL, Dani komunikacija