• Naslovna
  • Sveučilište
  • Kultura
  • Sport
  • Znanost
  • Kolumne
  • Radio Sova
Nema rezultata
Pregled svih rezultata
  • Naslovna
  • Sveučilište
  • Kultura
  • Sport
  • Znanost
  • Kolumne
  • Radio Sova
Nema rezultata
Pregled svih rezultata
Kišobran
Nema rezultata
Pregled svih rezultata

Muzej iluzija u Tower centru – iluzija za potrošače?

Tower centar u Rijeci je na tjedan dana ugostio najavljivani Muzej iluzija.

Doria Mohorović od Doria Mohorović
15. svibnja 2019.
u Kolumne, Kultura
Muzej iluzija u Tower centru – iluzija za potrošače?

Sigurno ste se tokom prošlih dana susreli s reklamom koja predstavlja Muzej iluzija u Tower centru. O kakvoj se točno iluziji radi?

Tower centar je na tjedan dana, od 11. do 18. svibnja, ugostio iluzionističke eksponate koje inače možemo vidjeti u popularnim Muzejima iluzija u Zagrebu, Zadru, Ljubljani. Sama zamisao Muzeja iluzija dolazi iz Zagreba, a uspješnim radom ubrzo je postao jedinstven globalni projekt. Modelom franšize, Muzej iluzija otvara se diljem svijeta, od europskih gradova sve do SAD-a i Dubaija.

Izložba u Tower centru broji četiri eksponata iluzije – obrnutu sobu, iluziju stolica, rupu bez dna i zrcalo zamjene lica, a mogu se pronaći na četvrtom katu shopping centra. Izraz “pronaći” može se doslovno shvatiti jer su iluzije pomalo nezgrapno postavljene po hodnicima centra. Iluzije i optičke varke odlična su zabava namijenjena svakoj dobnoj skupini, no primijetili smo kako izostaju objašnjenja uz eksponate, što je nekolicini izazivalo nejasnoće korištenja istih.

Na stranici Tower centra mnogo se raspravlja o spomenutoj izložbi. No ono što se treba upitati jest koji je glavni cilj dovođenja Muzeja iluzija u Tower centar i njegove snažne marketinške promocije? Odgovor nije toliko kompliciran – ovo je još jedan prikriveni poziv koji aludira na potrošnju. Već kad ste posjetili izložbu iluzija, zašto ne bi “usput” pogledali nove akcije i proizvode koje vam nude trgovine Tower centra?

Stručnjaci maloprodaje izgrađenog okruženja iskorištavaju moć mjesta kako bi se olakšala potrošnja i time ostvarila dobit, a prikrila ukorijenjenost suvremenog kapitalizma. Shopping centar je instrumentalni prostor; kupac se postavlja kao objekt kojim se manipulira, a različitim dodatnim sadržajem koji se nudi (kafići, fast foodovi, kino, izložbe i ostali oblici zabave) ostvaruje se profit.

U ovom slučaju, najveća iluzija jest vjerovanje naivnog pojedinca koji misli kako posjećuje izložbu iluzija, dok ustvari upada u zamku manipulacije potrošnje.

 

 

Foto: Pixabay, Doria Mohorović/Kišobran

Vezani članci

UNIFEST 2025. – okupio više od 4200 mladih
Kultura

UNIFEST 2025. – okupio više od 4200 mladih

22. svibnja 2025.
Prvi Queer Beez Awards oduševio publiku
Kultura

Prvi Queer Beez Awards oduševio publiku

16. svibnja 2025.
Što posjetiti u gradu antičkih čuda? 3 dana u Ateni
Kolumne

Što posjetiti u gradu antičkih čuda? 3 dana u Ateni

30. travnja 2025.
Visoka koncentracija suvremenog plesa ovog svibnja u HKD-u
Kultura

Visoka koncentracija suvremenog plesa ovog svibnja u HKD-u

30. travnja 2025.
“Raspored slučajnosti” Radovana Kunića u Kortilu ovog svibnja!
Kultura

“Raspored slučajnosti” Radovana Kunića u Kortilu ovog svibnja!

30. travnja 2025.
Nove njuškice traže dom: Pridružite se akciji spašavanja pasa
Kolumne

Nove njuškice traže dom: Pridružite se akciji spašavanja pasa

29. travnja 2025.
Slijedeći članak
Doris Day (1922.-2019.)

Doris Day (1922.-2019.)

Trending

  • Zaštićene biljne vrste u Hrvatskoj

    Zaštićene biljne vrste u Hrvatskoj

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0
  • VELIKA galerija fotografija Riječkog karnevala – grupa Kampus

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0
  • UNIFEST 2025. – okupio više od 4200 mladih

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0
  • Obilježeno srce – serija koju želite pogledati

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0
  • Koja je razlika između Arktika i Antarktike?

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0

Radio Sova realiziran uz pomoć

Kišobran

Arhiva

Kontakt

  • Impressum
  • Budi dio Kišobran tima
  • Ul. Radmile Matejčić 2
  • info@kisobran.uniri.hr

Linkovi

  • Sveučilište u Rijeci
  • SZSUR
  • Student servis
  • Studentski kulturni centar Rijeka
  • Prijava na portal

© Kišobran - studentska medijska platforma Sveučilišta u Rijeci.

  • Naslovna
  • Sveučilište
  • Kultura
  • Sport
  • Znanost
  • Kolumne
  • Radio Sova
  • Budi dio Kišobran tima
  • Impressum

© Kišobran - studentska medijska platforma Sveučilišta u Rijeci.

Dobro došli nazad!

Prijavite se na vaš račun

Zaboravljena lozinka?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Prijava
Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove stranice pristajete na korištenje kolačića. Privacy and Cookie Policy.