• Naslovna
  • Sveučilište
  • Kultura
  • Sport
  • Znanost
  • Kolumne
  • Radio Sova
Nema rezultata
Pregled svih rezultata
  • Naslovna
  • Sveučilište
  • Kultura
  • Sport
  • Znanost
  • Kolumne
  • Radio Sova
Nema rezultata
Pregled svih rezultata
Kišobran
Nema rezultata
Pregled svih rezultata

Muzej iluzija u Tower centru – iluzija za potrošače?

Tower centar u Rijeci je na tjedan dana ugostio najavljivani Muzej iluzija.

Doria Mohorović od Doria Mohorović
15. svibnja 2019.
u Kolumne, Kultura
Muzej iluzija u Tower centru – iluzija za potrošače?

Sigurno ste se tokom prošlih dana susreli s reklamom koja predstavlja Muzej iluzija u Tower centru. O kakvoj se točno iluziji radi?

Tower centar je na tjedan dana, od 11. do 18. svibnja, ugostio iluzionističke eksponate koje inače možemo vidjeti u popularnim Muzejima iluzija u Zagrebu, Zadru, Ljubljani. Sama zamisao Muzeja iluzija dolazi iz Zagreba, a uspješnim radom ubrzo je postao jedinstven globalni projekt. Modelom franšize, Muzej iluzija otvara se diljem svijeta, od europskih gradova sve do SAD-a i Dubaija.

Izložba u Tower centru broji četiri eksponata iluzije – obrnutu sobu, iluziju stolica, rupu bez dna i zrcalo zamjene lica, a mogu se pronaći na četvrtom katu shopping centra. Izraz “pronaći” može se doslovno shvatiti jer su iluzije pomalo nezgrapno postavljene po hodnicima centra. Iluzije i optičke varke odlična su zabava namijenjena svakoj dobnoj skupini, no primijetili smo kako izostaju objašnjenja uz eksponate, što je nekolicini izazivalo nejasnoće korištenja istih.

Na stranici Tower centra mnogo se raspravlja o spomenutoj izložbi. No ono što se treba upitati jest koji je glavni cilj dovođenja Muzeja iluzija u Tower centar i njegove snažne marketinške promocije? Odgovor nije toliko kompliciran – ovo je još jedan prikriveni poziv koji aludira na potrošnju. Već kad ste posjetili izložbu iluzija, zašto ne bi “usput” pogledali nove akcije i proizvode koje vam nude trgovine Tower centra?

Stručnjaci maloprodaje izgrađenog okruženja iskorištavaju moć mjesta kako bi se olakšala potrošnja i time ostvarila dobit, a prikrila ukorijenjenost suvremenog kapitalizma. Shopping centar je instrumentalni prostor; kupac se postavlja kao objekt kojim se manipulira, a različitim dodatnim sadržajem koji se nudi (kafići, fast foodovi, kino, izložbe i ostali oblici zabave) ostvaruje se profit.

U ovom slučaju, najveća iluzija jest vjerovanje naivnog pojedinca koji misli kako posjećuje izložbu iluzija, dok ustvari upada u zamku manipulacije potrošnje.

 

 

Foto: Pixabay, Doria Mohorović/Kišobran

Vezani članci

Najočekivaniji glazbeni eventi u Rijeci
Kolumne

Vodič kroz ljetne festivale 2025.

7. lipnja 2025.
Tjedan fijumanske kulture
Kultura

Tjedan fijumanske kulture

6. lipnja 2025.
Predstavljanje rezultata nacionalnog istraživanja o dodjeli prostora kulture
Kultura

Predstavljanje rezultata nacionalnog istraživanja o dodjeli prostora kulture

5. lipnja 2025.
Glazbene preporuke za proljeće 2025.
Kolumne

Glazbene preporuke za proljeće 2025.

3. lipnja 2025.
Predstavljanje zbirke pjesama Maka Maslaća u Rijeci
Kultura

Predstavljanje zbirke pjesama Maka Maslaća u Rijeci

3. lipnja 2025.
Prvi Queer Beez Awards oduševio publiku
Kultura

Prvi Queer Beez Awards oduševio publiku

16. svibnja 2025.
Slijedeći članak
Doris Day (1922.-2019.)

Doris Day (1922.-2019.)

Trending

  • Gdje je nestao Student Day Festival?

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0
  • Vodič kroz ljetne festivale 2025.

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0
  • Zaštićene biljne vrste u Hrvatskoj

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0
  • VELIKA galerija fotografija Riječkog karnevala – grupa Kampus

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0
  • Obilježeno srce – serija koju želite pogledati

    0 shares
    Podijeli 0 Tweet 0

Radio Sova realiziran uz pomoć

Kišobran

Arhiva

Kontakt

  • Impressum
  • Budi dio Kišobran tima
  • Ul. Radmile Matejčić 2
  • info@kisobran.uniri.hr

Linkovi

  • Sveučilište u Rijeci
  • SZSUR
  • Student servis
  • Studentski kulturni centar Rijeka
  • Prijava na portal

© Kišobran - studentska medijska platforma Sveučilišta u Rijeci.

  • Naslovna
  • Sveučilište
  • Kultura
  • Sport
  • Znanost
  • Kolumne
  • Radio Sova
  • Budi dio Kišobran tima
  • Impressum

© Kišobran - studentska medijska platforma Sveučilišta u Rijeci.

Dobro došli nazad!

Prijavite se na vaš račun

Zaboravljena lozinka?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Prijava
Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove stranice pristajete na korištenje kolačića. Privacy and Cookie Policy.