Centar tehničke kulture Rijeka, 23. ožujka, okupio je predstavnike obrazovnog i kulturnog sektora na završnom događanju Erasmus+ projekta “CrowdDreaming – Youth co-create digital culture“. Završni događaj održao se pod nazivom “Virtualna realnost – budućnost obrazovanja i kulturne baštine?!”.
Okupili su se oni koji, kao i CTK Rijeka, pokušavaju koristiti virtualnu realnost kako bi djeci, mladima, ali i ostalim građanima približili kulturnu baštinu te razvili nove obrazovne metode. Na događanju su predstavljeni razni projekti: virtualna šetnja Muzejom krapinskih neandertalaca, virtualno okruženje za učenje jezika, nastalo u sklopu Erasmus+ projekta VR 4 language learning Ustanove za obrazovanje odraslih Dante, virtualni sadržaji Prirodoslovnog muzeja Rijeka te rezultati međunarodnog projekta “CrowdDreaming – Youth co-create digital culture“.
Rezultate projekta je predstavio Sanjin Smajlović, voditelj projekta u CTK Rijeka. Unatoč koroni, ostvario je i više od rezultata predviđenih projektnom aplikacijom. Projekt je prenio dobru talijansku praksu umijeća CrowdDreaminga. Njome se potiče mlade osobe da promišljaju i valoriziraju vlastitu kulturu te, pomoću digitalnih alata, stvaraju tzv. digitalne scene u kojima se zahvaljuju nekoj drugoj kulturi jer je doprinijela razvoju njihove vlastite. Diljem Europe izrađeno je 236 digitalnih scena, koje je izrađivalo 1631 učenika iz Grčke, Hrvatske, Italije i Latvije, a njih 80 predstavljeno je u virtualnom muzeju Europskom trgu.
Partneri iz Belgije, Grčke, Hrvatske, Italije i Latvije pripremili su preporuke za donositelje odluka, u kojima ih pozivaju da svojim obrazovnim i kulturnim politikama potiču učenje zasnovano na STEAM principima, kurikulume koji omogućuju interdisciplinarnost i fleksibilnost, veću vidljivost inicijativa koje promiču zajedničko stvaranje i vršnjačko učenje, pedagoško i digitalno napredovanje učitelja, bolju mrežnu infrastrukturu i opremu u školama te omoguće fleksibilnost kroz kurikulume. To će omogućiti da se, u sklopu redovne nastave, jednostavnije provode izvanškolske aktivnosti.
Na panel raspravi, predstavnici donositelja odluka te kulturnih i obrazovnih institucija, razgovarali su o potencijalima i izazovima virtualne realnosti. Fokus je stavljen na korištenje u svrhu obrazovanja ili promocije kulturne baštine. Događanje je završilo zajedničkom virtualnom šetnjom Europskim trgom koji možete i vi posjetiti na internetskoj stranici projekta „CrowdDreaming – Youth co-create digital culture“.