Katedra za estetiku pri Odsjeku za filozofiju Filozofskog fakulteta u Rijeci raspisuje natječaj za vizualno rješenje naslovnice zbornika radova iz domene estetike i filozofije umjetnosti, naslovljenoga Social and Technological Aspects of Art. Challenges of the ‘New Normal’, urednica Iris Vidmar Jovanović i Valentine Marianne Stupnik.
Zbornik sadrži dvanaest radova međunarodnih stručnjaka a tematski je podijeljen u tri dijela: (i) umjetnost,
društvo i tehnologija; (ii) umjetnost i estetika svakodnevnog; (iii) umjetnost, pandemija i novo normalno.
Radovi okupljeni u prvom dijelu istražuju društvene segmente umjetnosti i mogućnosti koje različiti
umjetnički pravci i forme imaju za poticanje i održavanje društvene kohezije i solidarnosti. Dio radova
posvećen je i isprepletanju tehnologije i umjetnosti, posebno u domeni dizajna i umjetne inteligencije. U
drugom dijelu radovi se bave područjem estetike svakodnevnoga, ukazujući na svakodnevne aktivnosti
(poput putovanja, oblačenja, i obavljanja aktivnosti u rutini svakodnevnice) i objekte (poput okoliša) koje
su prožete estetskim svojstvima i mogu se promatrati kroz prizmu umjetničkih vrijednosti i aspiracija. U
trećem dijelu autori ukazuju na konkretne preobrazbe koje su umjetničke forme doživjele u doba korona
krize, prvenstveno zbog uvjeta društvene izolacije, nemogućnosti održavanja live evenata, ograničenih
mogućnosti umjetničkih iskustava i slično. Propitkuje se prijelaz umjetnosti u online prostor, promjene u
načinu stvaranja i doživljavanja umjetnosti, izostanak izravnog kontakta publike i umjetnika i slično, ali i politički angažman umjetnosti, od tzv. street art do angažiranih performansa. Vizualno rješenje naslovnice
trebalo bi reflektirati ove teme. U obzir dolaze sve forme vizuala: fotografije, slike, crteži, grafikoni, stripovi, karikature, kolaž i ostali.
Propozicije natječaja:
– na natječaj se mogu prijaviti svi studenti Sveučilišta u Rijeci, neovisno o razini studija
– svaki autor/autorica na natječaju može sudjelovati s tri vizualna rješenja
– jedan rad može imati najviše 2 autor/ica
– radovi koji se prijavljuju na natječaj ne smiju biti prethodno objavljeni ili na neki drugi način
iskorišteni kao vizualni identitet za druge svrhe
– autori mogu dostaviti vizualno rješenje koje uključuje naziv zbornika i imena urednica, no nije
nužno; ti se podaci mogu dodati naknadno, u procesu tiska knjige, uz konzultacije s grafičkim
dizajnerom knjige, urednicama i autorima vizualnog rješenja
– natječaj je otvoren do 25. siječnja 2022. godine
– radovi koji su poslani poslije navedenoga roka, kao i oni koji ne udovoljavaju ostalim propozicijama
natječaja, neće ući u razmatranje za nagradu
– prijave se šalju u formatu .jpg; .jpeg; .png; .pdf adrese ividmar@ffri.uniri.hr i
vm.stupnik@gmail.com s naznakom ‘Natječaj za vizualno rješenje naslovnice’
Evaluaciju prijavljenih prijedloga razmatrat će žiri u sastavu dr.sc. Milica Czerny Urban (Akademija
primijenjenih umjetnosti Rijeka), Marin Nižić, bacc. art (Kreativni kolektiv Kombinat), i kustosica
Katerina Jovanović. U sklopu proglašenja pobjednika bit će organizirana radionica na kojoj će autori dobiti
kritičke komentare na svoje radove. Tri najbolje ocjenjena prijedloga bit će nagrađena jednokratnom
novčanom nagradom, u iznosu od 1500,00 kuna neto za prvu nagradu, 1000,00 kuna neto za drugu nagradu i 500,00 kuna za treću. Tri prvoplasirana rada bit će predstavljena na portalu Kišobran, uz razgovor s autorima.
Podaci o autorima bit će navedeni i u tiskanom i online izdanju knjige. S autorom čije se idejno rješenje odabere bit će sklopljen ugovor o izradi vizualnoga rješenja i ustupanju prava na korištenje autorskog djela. Urednice zadržavaju pravo preliminarne selekcije radova i pravo modifikacije odabranog vizuala u suradnji s autorom.
Fotografija preuzeta s Pixabaya.