Kaligrafiju se najjednostavnije može opisati kao lijepo pisanje. Ona je spoj dviju grčkih riječi Kallos (ljepota) i Graphein (pisati). No, ona zapravo nije samo lijepo pisanje, ona je umjetnost koja zahtijeva posjedovanje određenih vještina i tehnika koje se pretvaraju u okićena slova koja su u harmoniji jedno s drugim. Iako ona danas steče sve veću popularnost, kaligrafija je postojala još 200 godina prije Krista u Kini, a značajna je bila i za Europu i druge zemlje istočne Azije. Tada nisu postojali pisaći strojevi ni računala i ljudi su ovisili o rukopisu. Ljudi su se za formalne dokumente, knjige ili pjesme uvelike oslanjali na umjetničku vještinu kaligrafa. Alati koje su koristili bili su posebno izrađena drvena oruđa i pernata pera umočena u tintu. Danas postoji puno veći set alata, poput raznovrsnih olovaka s nagnutim perom i raznim tintama.
Kroz kaligrafiju možemo naučiti o proporcijama, pozitivnom i negativnom prostoru, percepciji dubine i svjetlu. Kaligrafija je konstruirano djelo od tri dimenzije: likovna, zanatska i književna umjetnost. Ono što ju čini toliko značajnom je strast i način na koji svaki pojedini umjetnik može izraziti sebe kroz riječi i crte ove umjetničke forme. Ono što vjerojatno mnoge muči je to što smatraju da zbog rukopisa ne mogu naučiti kaligrafiju. Ali, to nije točno. Čak i ako nemamo dobar rukopis, kaligrafiju se može naučiti. Za to je potrebno puno strpljenja i volje, jer ona zahtijeva veliku pozornost na detalje. Danas svatko može svladati tehniku kaligrafije jer postoje razne knjige i Youtube tutorijali koji podučavaju kaligrafiju. sve što je potrebno je papir, posebna olovka s nagnutim perom i malo truda.
Iako je kaligrafija uglavnom hobi kojim se ljudi bave, od nje se može izgraditi uspješna karijera. Kao i svaki put kreativne karijere, tako i ovaj može biti težak, ali ne i nemoguć. Onaj tko uživa u tome, može iskoristiti svoju strast za pisanjem i biti plaćen za to. Ljudi se mogu zaposliti za pisanje pozivnica (vjenčanje, krštenja, proslave, događaji), za izradu diploma, u grafičkom dizajnu za stvaranje novih fontova, razne trgovine, restorani i drugi objekti za izradu svojih natpisa, menija i usluga. Međutim, mnogi nisu zaposleni na neka od tih mjesta, već preko društvenih mreža nude svoje usluge raznim klijentima kad im zatrebaju, primjerice pozivnice, plakati, službeni dokumenti ili knjige.
Fotografija: Unsplash