Jesu li zaista usluge Googlea i Facebooka besplatne?
Ne. Iako jest istina da nam Google i Facebook nude svoje usluge besplatno, bez ikakve novčane naknade, činjenica je da plaćamo usluge svojim intimnim, osobnim podacima.
Prateći gdje idemo, što pretražujemo, što čitamo i što gledamo Google i Facebook saznaju kakvi smo te, poznajući nas bolje no što mislimo, nude nam točno prilagođen sadržaj kojem se prosječni korisnik teško može oduprijeti.
Međutim, iako se većini korisnika ovakav način poslovanja čini idealan jer je “besplatan“ te iako ne možemo poreći da Facebook i Google često precizno odgovaraju na naše potrebe, nepobitno je da kompanije prikupljaju naše podatke primarno iz ekonomskog razloga.
Kompanije više na korisnike ne gledaju kao na ljude – gledaju na nas kao na robu koja im donosi novac.
Prikupljajući podatke o nama, uz pomoć kolačića, algoritama i dr. alata, Google i Facebook vješto takve informacije monetiziraju – točno znaju koju publiku targetirati i kojoj publici prikazati koji oglas i koju uslugu.
Budući da se upravo ove platforme najviše koriste u marketinške svrhe primarna zarada Googlea i Facebooka upravo proizlazi iz naplaćivanja oglasa.
No, krivi smo si i sami.
Istina je da Google i Facebook iskorištavaju naše trenutne želje, osjećaje i interese u svrhu zarade, međutim tome definitivno pridonosimo i mi sami.
Činjenica je da većinom samosvjesno dijelimo prekomjerno nepotrebne osobne podatke koje bismo zasigurno odbili dati ukoliko bi ih netko tražio od nas npr. u telefonskoj anketi.
Dakle, Google i Facebook posjeduju najveću bazu osobnih podataka na svijetu. Međutim, znajte da Google i Facebook mogu posjedovati samo one podatke koje im damo.
Ono što ne damo, ne mogu imati.
Izvor fotografija: Pinterest