Učilište za likovno obrazovanje, kreativnost i dizajn – Studio Tanay već dugi niz godina djeluje u Zagrebu odgajajući mlade generacije kroz doticaj s likovnom umjetnošću. Od samih početaka, u Studiju Tanay svoje mjesto pod suncem pronašla je profesorica povijesti umjetnosti Anita Mašić. Iako Studio Tanay nudi edukacijske programe za mladež kroz koje se mladi pripremaju za upis u srednje umjetničke škole i umjetničke fakultete, kao i programe slikanja za odrasle, ipak najviše pažnje privlači rad s najmlađima, s kojima profesorica Mašić svakodnevno nastoji usvajati nova znanja i nove vještine kroz likovne radionice.
Mia: Polaznici kroz Vaše radionice kontinuirano nadograđuju svoje umjetničko znanje i vještine. U kojoj mjeri možete utjecati na individualne želje i planove polaznika? Kako prepoznajete njihove sklonosti?
Anita: U programu za najmlađe pokušavam ponuditi što veći izbor tehnika i materijala kojima djeca stvaraju. U nekima se nađu, a u nekima baš i ne, naglasak stavljamo na istraživanje i izražavanje kreativnih sklonosti.
Mia: Kroz radionice polaznici se upoznaju detaljno i temeljito s crtačkim, slikarskim i oblikovnim tehnikama. Koje tehnike su djeci najdraže? Kakav je vaš pedagoški pogled na usvajanje tehnika? Kojoj tehnici posvećujete više pažnje?
Anita: Olovka im je najbliskija, glini i modeliranju se jako vesele. Smatram da je djeci važno ponuditi doticaj što raznolikijem načinu stvaranja i podučiti ih osnovnim značajkama tehnike. Nakon toga dati im slobodu da istražuju. Nastojim da su sve tehnike podjednako zastupljene.
Mia: Djeca predškolske i školske dobi izuzetno su kreativna, ali rijetko imaju priliku pokazati tu svoju kreativnu stranu. Na koji način potičete djecu da pokažu i razvijaju tu kreativnost? Postoje li neke određene teme kojima su djeca sklonija? Kako motivirate djecu?
Anita: Trudim se da na svakoj radionici bude zanimljivo. Nekad je to zahtjevniji proces stvaranja, monotipija, karton tisak, oblikovanje glinom, nekad su to didaktički materijali kojima se koristimo u Studiju Tanay, svjetlosna ploča, svjetla u boji koja potiču djecu da spoznaju boju kao svjetlosnu vrijednost. Razdoblja u povijesti umjetnosti, važni umjetnički pravci i slikari odlična su inspiracija za stvaranje. Tema često proizlazi od likovnog problema kojim se bavimo. Često ostavljam prostora da djeca sama odaberu temu ali smanjim odabir na dva ili tri izbora koja odgovaraju tehnici u kojoj stvaraju. Potičem polaznike da se izraze na svoj način i da uživaju u procesu stvaranja.
Mia: Studio Tanay surađuje s Poliklinikom za rehabilitaciju slušanja i govora Suvag i Centrom za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj. Obzirom da su polaznici navedenih ustanova djeca s poteškoćama u razvoju, potrebno je imati mnogo iskustva i pedagoškog takta za rad s takvom djecom. Na koji način vodite djecu s posebnim potrebama kroz likovne radionice? Kakav pozitivni učenika likovne radionice imaju za ti djecu?
Anita: Likovni jezik je univerzalan i svi ga prepoznaju. U tome i jest bit stvaranja, izražavanje na svom likovnom jeziku u kojem pronalazimo poruke. Radionice prilagođavam prvenstveno tehnikama, materijalima i načinom motivacije ovisno o teškoćama polaznika. Pozitivan učinak je samo uključivanje polaznika u stvaranje i izražavanje. Procesi crtanja, slikanja i oblikovanja pozitivno utječu na motoričke, kognitivne i psiho-socijalne aspekte razvoja djece.
Mia: Kako izgledaju besplatne radionice koje Studio Tanay provodi? Što je djeci najdraže – izrada stripa, plakata ili mandala?
Anita: Besplatne radionice koncipirane su kao i ostale radionice Studija Tanay, trudimo se ponuditi što raznolikiji program u kojem će svi pronaći nešto za sebe.
Mia: Zanimljivi su posjeti muzejima gdje djeca mogu doživjeti muzej na jedan posve drukčiji način uz Vaše vođenje. Na koji način im omogućujete to novo iskustvo? Kako izgleda taj posjet muzeju?
Anita: U ovom trenutku nemamo organizirane posjete muzejima.