Proizvod kakav poznajemo danas osmislio je Momofuku Ando, osnivač japanske tvrtke Nissin Foods. 1958. godine stvorio je prvi paket instant rezanaca pod nazivom “Chikin Ramen”. Ando je ovaj proizvod razvio kako bi ljudima omogućio brz i jednostavan obrok u vrijeme kada je postalo teško pronaći svježe namirnice u Japanu nakon Drugog svjetskog rata. Došlo je do nestašice riže, a Amerika je Japanu donirala pšenično brašno. Ono je bilo korišteno za proizvodnju ramen rezanaca.
Ironično, u početku je proizvod bio smatran luksuznim novitetom. Međutim, vrlo je uskoro dobio na popularnosti. Tehnologija je u to vrijeme brzo napredovala u Japanu te su ljudi počeli voditi ubrzanije živote. Kao i danas, instant ramen mnogima je bio zgodan način uštede vremena.
Uz “Chikin Ramen”, Ando je razvio i druge vrste instant rezanaca. Najpoznatiji primjer je „Cup Noodles“, instant ramen u šalici koji je izašao 1971. Uvelike je bio stvoren za zapadno tržište. Razlog tome jest da na Zapadu zdjelice i štapići nisu bili dostupni kod kuće i na radnom mjestu do iste mjere kao na Istoku.
Druga tvrdnja o podrijetlu dolazi it Taiwana. Prema tim navodima, čovjek pod imenom Zhang Guowen prijavio je patent 1956. Zatim je 1961. isti prenio Andi.
U svakom slučaju, od 60-ih do danas, mnoge su tvrtke nastojale iznijeti svoju verziju proizvoda na tržište. Na primjer, Indomie iz Indonezije; jedna od najprepoznatljivijih marki instant rezanaca diljem svijeta. Na hrvatskom je tržištu od 2012. Ali i hrvatska tvrtka Podravka ima svoju verziju instant rezanaca „Fini-Mini noodles“.
Izvori:
https://www.tokyoramentours.com/post/instant-ramen-history
https://thedieline.com/blog/2020/8/18/the-history-of-instant-ramen?
https://www.24sata.hr/najprodavaniji-noodlesi-na-svijetu-od-sada-i-u-hrvatskoj-267278
Fotografija je preuzeta s Pixabaya.