U današnje vrijeme digitalni marketing prisutan je svuda oko nas. Kako trenutno digitalni marketing postaje sve zanimljivi i privlačniji ljudima, te se više ne možemo, zapravo, odvojiti od njega pitali smo studenticu Digitalnog marketinga, Ivonu Tomić, da nam objasni nešto o tome fakultetu, te da nam pobliže objasni što je digitalni marketing zapravo.
Što te privuklo da studiraš digitalni marketing?
Da studiram digitalni marketing privukao me element psihologije koji sadrži u sebi. Psihologija mi je bila najdraži predmet u srednjoj školi i uvijek sam imala posebnu ljubav prema tom predmetu. Za svoj fakultet zapravo nisam ni znala do posljednje godine srednje škole, a saznala sam kada su nam u srednju školu došli prezentirati svoj fakultet predstavnici mojeg sadašnjeg fakulteta, te su me oduševili svojom prezentacijom što je zapravo dokaz da oni jako dobro mogu naučiti nekoga kako raditi svoj posao. Njihov marketing i njihovo pridobivanje mene u tom trenutku pokazalo je da i ja jednog dana, kada me nauče, mogu pridobiti nekoga. Nakon njihovog prezentiranja ostala sam oduševljena i htjela sam i ja to raditi. Odabir fakulteta nije mala stvar, a dovoljno dobar razlog mog odabira je taj što su predstavnici tog fakulteta uspjeli u pola sata utjecati na moju životnu odluku. Shvatila sam da i ja želim iznenaditi ljude svojim idejama, svojim proizvodima, sa svime onime što marketing zapravo nudi.
Možeš li pobliže čitateljima objasniti što je digitalni marketing zapravo?
Marketing odnosno digitalni marketing je, kako bi se reklo danas, za mnoge ljude samo Youtube oglašavanje tj. takozvani Youtube oglasi i dosadne reklame na televiziji, te javljanje influensera po Instagramu i prikazivanje proizvoda. Sve navedeno su zapravo prve asocijacije ljudima na marketing, ali to je zapravo puno više od toga. Digitalni marketing je digitalna ekonomija, te će se jednog dana tako i moj smjer na fakultetu i zvati. Digitalna ekonomija uključuje skoro sve elemente koje uključuje i klasična ekonomija samo je naravno puno bolja jer je sve online, te je sve praktičnije, brže, jeftinije i na kraju krajeva jednostavnije. Digitalni marketing nudi puno aktivnosti unutar struke, a ja sam odabrala smjer digitalni marketing koji je područje ekonomije, ali još uvijek mogu birati područje koje ću raditi, tj. smjer koji uključuje, recimo, izradu web stranica, oglašavanje na web stranicama, izradu web shopova, komunikacija s klijentima, strateško upravljanje planova, ostvarivanje ciljeva… Ovo je samo mali dio marketinga. Marketing generalno nema samo jednu svoju definiciju, ali recimo da je upravljanje potrebama potrošača gdje nastojimo približiti svakom potrošaču ono što bi zapravo bio proizvod za njega. No, ljudi često imaju percepciju da je to samo prodaja i uvaljivanje proizvoda koji im ne trebaju, no marketing pomaže u tome da svaki potrošač ima zadovoljene svoje potrebe.
Što ti se najviše sviđa kod faksa kojeg si odabrala?
Kod fakulteta mi se sviđa jer mu je izražen praktičan dio nastave. Imamo jako puno projekata i uvijek se možemo uključiti u njih. Sviđa mi se to što su profesori vrhunski, kvalitetni stručnjaci iz struke. Profesori su ljudi koji su postigli nešto, imaju svoje agencije, koji su radili na najboljim hrvatskim kampanjama pa možda i van Hrvatske, koji su ostvarili nagrade i stvarno mogu prenijeti svoje iskustvo i savjete na studente. Osim toga, sviđa mi se što smo u korak s vremenom, te imamo svu modernu tehnologiju. Tako su sve učionice opremljene računalima za rad, ispiti se uvijek pišu online, literatura nam je sva na engleskom, iako je to već stvar struke. Sviđa mi se što je fakultet ažuran, te daju velike mogućnosti, suradnje s budućim, potencijalnim, partnerima ili poslodavcima.
Koje mogućnosti imaš po završetku fakulteta?
Mogućnosti po završetku fakulteta su da se zaposlim u svojoj struci, naravno, unutar svake struke mislim da ne postoji neka gornja granica, da to ovisi o pojedincu. Unutar moje struke svakako znam da me nakon fakulteta očekuje posao koji ima primanja iznadprosječnih , a nakon toga sve ovisi u kojem dijelu ću se ja pronaći, u kojem smjeru ću ići, hoću li ostati raditi unutar neke agencije, hoću li se uključiti u rad za određen proizvod ili ću sama krenuti u svoj posao to je pitanje vremena. Zaključno s time, smatram da su mi mogućnosti nakon fakulteta zaista velike.