Poznatiji kao Biggie Smalls, The Notorious B.I.G. ili jednostavno Biggie velikim imenom, stasom, stavovima i hitovima imao je neporeciv utjecaj na glazbenu scenu i generalnu pop te hip hop kulturu. Napustio nas je prerano, u 24. godini, a povodom 27. obljetnice njegove smrti odajemo počast i slavimo njegov život i stvaralaštvo.
Preko sardina u konzervi do zvijezda
Izronio je iz šljunkovitih ulica Brooklyna u New Yorku gdje se vrlo brzo svojim britkim umom i istančanoj sposobnosti nizanja stilova i rima uzdignuo iznad mase. Rođen 21. svibnja 1972. odrastao je u kvartu Bedford-Stuyvesant gdje se suočavao s problemima urbanog života, što je ujedno tematika koja se često provlači kroz njegove priče. Često je ‘freestylao’ na ulici i tako demonstrirao svoj sirovi talent, sve dok jednog dana nije zapeo za oko (uho) producentu Seanu „Puffyju” Combsu.
Remember when I used to eat sardines for dinner? -pita Biggie u jednom od svojih najvećih hitova “Juicy”
Tada je započeo njegov put preko sardina u konzervi do zvijezda: jednim potpisom za Bad Boy Records. Debut album koji ga je i katapultirao u slavu na svjetskoj razini nosi naziv „Ready to Die” (1994.). Pjesme „Juicy”, „Big Poppa” i „Gimme the Loot” izravan su odraz Biggijeve spretnosti u pričanju priča i liricizma, ispreplićući tematike života na ulici i introspektivne refleksije. Posthumno objavljen album „Life After Death” (1997.) doživio je jednak, ako ne i veći uspjeh koji ga je „zacementirao“ među neponovljive legende glazbene scene.
Kralj New Yorka
Biggie se isticao i svojom karizmom. Često u Timberland čizmama, bio je poznat po svom istančanom stilu. Široke traperice i prevelike majice s grafičkim printevima postale su dio prepoznatljive Biggijeve pojave. Coogi džemperi isto tako bili su neizostavan dio njegovog imidža – skoro koliko Kangol kape i zlatna kruna. Ne čudi što su ga prozvali „Kraljem New Yorka”. Obožavatelji diljem zemaljske kugle cijenili su njegovu autentičnost, samopouzdanje i pomicanje granica mode. Takvim stilom odijevanjapratio je urbanu, ali i high class kulturu, a nerijetko bi se pojavljivao i u odijelima po mjeri. Tranzicija streetweara do visoke mode bio je kulturološki fenomen 90-ih koji bi bio neostvariv bez Biggija.
East Coast – West Coast
Govoreći o Biggijevom životu ne možemo ne spomenuti i rivalsvto ‘East Coast-West Coast’ koje je definiralo hip hop 90-ih. Bad Boy Records i Tupacov Death Row Records bili su u zavadi koja se pokazala kobnom za oboje, ali i mnoge druge koji su na neki način bili upleteni. Šest mjeseci ranije pogubna sudbina koja čeka na Biggija, zatekla je i Tupaca. Oba ubojstva ostala su neriješena, a obje smrti nikad prežaljene. Biggiju tako danas odajemo počast i skidamo kapu. Čovjek je to veći od vremena i prostora – mit i legenda.
Citirajući velikana: „It was all a dream”.