Nije rijetko da se na jedan oglas za posao prijavi i preko 100 kandidata. Kako biste se istaknuli, bitno je imati snažan osobni brend. Nikad nije kasno započeti s osobnim brendiranjem – važno je preuzeti kontrolu nad onim što se prikazuje o vama na internetu i u javnosti.
Što je osobni brend?
Kada čujemo riječ “brendiranje”, često prvo pomislimo na proizvode, ali osobni brend je jednako važan. Svatko ima svoj osobni brend. Nebitno jesmo li ga namjerno ili podsvjesno izgradili. Vaš omiljeni profesor poznat je po nečemu specifičnom, što čini dio njegovog brenda. Isto vrijedi i za vas – osobni brend je način na koji se predstavljate i kako vas drugi vide. To uključuje vaše vrijednosti, ciljeve, znanje i osobine. Snažan osobni brend može vam pomoći da se istaknete.
Zašto je bitno imati jaki brend?
Osobni brend nije samo za influencere i celebrityje. Otvorite anoniman tab i izgooglajte svoje ime. Jeste li zadovoljni rezultatima? U nekoliko klikova, potencijalni poslodavac može saznati gotovo sve o vama.
Često donosimo odluke na temelju onoga što pronađemo na Googlu pa je važno da vas netko ne shvati negativno zbog stare slike na Facebooku iz 2014. Ako ste ikad bili na intervjuu za posao, sigurno ste googlali poslodavca, a vjerojatno je i on vas tražio.
Istraživanja pokazuju da 77% potrošača radije kupuje proizvode brenda s kojim su upoznati. Slično tome, autentičan i atraktivan osobni brend privlači poslodavce i klijente, olakšavajući vaš napredak u karijeri i pružajući nove prilike.
Kako razviti osobni brend kao student?
Odlučite kako želite da vas ljudi vide
Razmislite o vrijednostima i osobinama koje vas čine jedinstvenima. Istaknite ono što vas razlikuje od drugih i zbog čega ćete biti zapamćeni.
Pokrenite osobnu web stranicu
Osobna web stranica ili blog je odličan način za izgradnju brenda. Pišite o temama koje vas zanimaju, poput putovanja, umjetnosti ili marketinga. Kvalitetni tekstovi jačaju osobni brend i privlače čitatelje koji se mogu pretvoriti u potencijalne klijente.
Aktivnost na društvenim mrežama
Budite aktivni na društvenim mrežama, ali ne skrolajući TikTok ili Instagram. Dokumentirajte i objavljujte ono što naučite. Na taj način ne samo da ćete bolje zapamtiti nove informacije, već ćete i stvoriti zajednicu koja dijeli vaše interese, uključujući potencijalne klijente ili poslodavce.
LinkedIn
LinkedIn je izvrsna društvena mreža za profesionalno umrežavanje i zbog toga je ističemo. Na njoj se lako povežete sa stručnjacima iz svoje industrije, dijelite svoja postignuća, projekte i znanje. Bez obzira na to što studirate, LinkedIn može pomoći da se istaknete i izgradite svoj profesionalni brend.
Kako studenti preko LinkedIna mogu pronaći posao.
Networking
Upoznati stručnjake nikada nije bilo lakše. Posjećujte meetupove i događanja vezana uz vašu industriju. Primjerice, Marketing Meet Up u Zagrebu nudi izvrsne prilike za povezivanje s potencijalnim poslodavcima i stručnjacima u marketingu. A LinkedIn Cro Meetupovi diljem hrvatske okupljaju stručnjake iz raznih polja. Meetupove možete pronaći na Facebooku, LinkedInu ili googlajući “polje interesa” meetup “lokacija”.
Final words
Imati snažan osobni brend je ključno za studente koji žele olakšati put do pronalaska posla. U moru kandidata, osobni brend omogućuje da se istaknete i privučete pažnju poslodavaca. Kroz taktičko predstavljanje vaših vrijednosti, ciljeva i interesa, možete kontrolirati kako vas drugi doživljavaju.