Posljednja se dva mjeseca visoko školsko obrazovanje odvija u online obliku. Pristup i način održavanja predavanja, seminara, prakse i sličnih obaveza znatno se promijenio. Kako se snalaze predstavnici godina? Jesu li oni sad glavni posrednici u protoku informacija? Kakvi su njihovi dojmovi te imaju li pritužbe ili pohvale?
Odlučili smo ispitati nekoliko predstavnika s različitih fakulteta u sklopu Sveučilišta u Rijeci kako bi dobili uvid u njihov trenutni rad i obaveze.
Je li se obujam obaveza i odgovornosti povećao u odnosu na prije?
Jeste li zadovoljni s povezanošću s profesorima i provodi li se to ažurno?
Imate li osjećaj da se profesori i studenti više oslanjaju na vas i zadaju vam više obaveza?
Matija, Građevinski fakultet
Obujam samoga posla u odnosu na prije povećao mi se iz razloga što se slalo više mailova kako bi unaprijedili našu nastavu na daljinu te postigli dogovor da nama studentima bude lakše i zanimljivije. Zadovoljan sam povezanošću s profesorima i komunikacija se provodi vrlo ažurno. Sve ide po planu i profesori daju sve od sebe. Kada god želimo možemo se obratiti većini profesora te će nam oni u što kraćem roku pomoći i odgovoriti na naša pitanja i nejasnoće. Pomažu nam da shvatimo gradivo te nas vrlo dobro upućuju u isto. Ne bih rekao da se profesori i studenti u ovome trenutku više oslanjaju na mene, radimo kao cjelina. Ako ja ne mogu odgovoriti na pitanja vezana uz same obaveze, kontaktiram profesora mailom i na taj način riješimo sve nejasnoće.
Sara, Učiteljski fakultet
Mislim da se obujam obaveza nije povećao, no povećala se učestalost komunikacije s pojedinim profesorima, bilo telefonskim putem ili mailom, ali zapravo ništa naročito drugačije ili više nego prije. Osobno sam zadovoljna, a koliko mi se čini i ostatak grupe je zadovoljan, bile su nam ponuđene dodatne konzultacije, informacije, online razgovori jedan na jedan i slično, ali nije se ukazala potreba za time. Većina je profesora dostupna za razgovor svaki dan, studenti se mogu s profesorima čuti mailom ako se javi neka nejasnoća i slično. Mislim da je jasno da smo svi jednako zbunjeni i zatečeni ovom situacijom. Pod dojmom sam da vlada dobro međusobno razumijevanje i uvažavanje, rekla bih da svi imaju više strpljenja nego inače. Do problema dolazi kad nam se veća količina obaveza preklapa, a profesori to vjerojatno i ne znaju već se samo bave obavezama svog kolegija. No, čini mi se kao da je situacija s time sada bolja ili sam se ja konačno malo opustila od početnog šoka.
Kristina, Filozofski fakultet
Obujam obaveza se povećao, čak me neki profesori sada zovu i na mobitel. Kolegice se za većinu nedoumica obraćaju meni pa ja po cijele dane šaljem mailove. Dosta smo dobro povezani s profesorima. Jedno ili dvoje ne održavaju online nastavu, a ostali se svi trude i daju sve od sebe kako bismo nešto naučili. Komunikacija se odvija bez smetnji. Definitivno mi zadaju više obaveza, ali takva je situacija, ne može se tu ništa. Vjerujem da je lakše preko mene to riješiti pa su onda svi sigurni i obaviješteni o nastavi, seminarima, a i profesori brže dobiju povratnu informaciju. Mislim da bi bilo teže kad bi svatko od nas slao mail i kad bi se svakome posebno moralo odgovarati.
Ivana, Građevinski fakultet
S obzirom da kolokvija gotovo niti nema, s tim ni odgađanja ispita, mislim da posla ima manje nego što ga je bilo. Profesori su otvoreni za razgovor s bilo kime i vjerujem da im se studenti sami obraćaju s problemima. Osobno, a mislim da govorim i u ime drugih studenata s moje godine, nismo prezadovoljni s nekim ključnim predmetima koji su najteži, a na njima najviše moramo raditi sami. Studenti se većinom sami javljaju profesorima. Sve materijale i zadatke profesori stavljaju na Merlin/Google classroom.
Ivan Bruno, Filozofski fakultet
Apsolutno se povećao obujam obaveza na fakultetu, ali ne smatram da je njihova količina nesnošljiva i neizdržljiva, barem u mojem slučaju. I inače posredujem između profesora i studenata pa je jedina promjena u frekventnosti tih zahtjeva. Na kraju krajeva svjestan sam svojih dužnosti te shvaćam činjenicu da ih moram provoditi dosljedno i pouzdano. U komunikaciji s profesorima dosad nije bilo problema, redovito odgovaraju na sva naša pitanja i upite.Mislim da se studenti jednako oslanjaju na mene kao i u običnim okolnostima.
Tin, Medicinski fakultet
Obujam obaveza uglavnom je isti kao i prije, međutim, potrebna je puno veća (ako ne i duplo veća) ažurnost, dostupnost i komunikacija. Ne bih rekao da imam novih obaveza koje do sada nisu postojale, već se količina postojećih obaveza povećala. Mislim da to dokazuje činjenica da nam je organizacija Studentskog zbora i komunikacija istog sa Zavodima/Katedrama i više nego kvalitetna i dovoljna u ovakvim uvjetima. Što se tiče moje godine (slično je i na ostalim godinama), studenti su zadovoljni i povezanošću. Ažurno i često komuniciramo, s nekima čak i svakodnevno, na sve moguće načine – mailovima, SMS-om, telefonski, ali i Merlinom. Zaista su svi dostupni i otvoreni za prijedloge i ideje, i mislim da je to najbitniji faktor u cijeloj situaciji. Međutim, komunikacija je „dvosmjerna ulica“, zbog čega držim kako je potrebna veća aktivnost i inicijativa sa studentske strane nego što je inače. Ne bih rekao da imamo nekih smetnji osim činjenice da smo više navikli o bitnim temama razgovarati face-to-face. Svakako je prisutan osjećaj veće odgovornosti, ali smatram da je to normalno. Očekivano je i prirodno da se studenti u vrijeme totalnog kaosa okreću svojim predstavnicima za odgovore i rješenja. Također, profesori se na isti način okreću studentskim predstavnicima radi dobivanja informacija i feedbacka, ali i ideja i prijedloga po pitanju izvođenja nastave u ovakvim uvjetima.
Filip, Filozofski fakultet
Nije mi se povećao obujam obaveza. Štoviše, možda se i smanjio jer su profesori sada konstantno dostupni online i komuniciraju sa svim studentima, a ne samo sa mnom kao predstavnikom. Jako sam zadovoljan povezanošću s profesorima. Nemam osjećaj da se profesori i studenti više oslanjaju na mene.
Nora, Akademija primijenjenih umjetnosti
Problem je u mnoštvu platforma jer svaki profesor želi da se kontakt održava na različite načine. Zoom, Skype, Jitsi, Gmail, Disk, Uniri mail, Uniri disk, privatni i zajednički mail grupe, WhatsApp… Što se tiče provođenja, umjesto da imamo jedan ili dva sata tjedno kako je predviđeno u rasporedu, ipak se sa nekim profesorima čujemo i nekoliko puta tjedno. Kao studijska grupa poslali smo zajednički mail sa svim prigovorima. Imamo više zadataka nego inače, a s obzirom da smo akademija, imamo i praktične predmete u kojima izmišljaju ”toplu vodu” pa tako primjerice moramo raditi seminar za predmet crtanja. Uglavnom dobivamo zadatke, moramo stalno biti pristupačni i sve to pod izlikom da imamo vremena. Ne poštuju sveukupnu situaciju i psihičke posljedice uz ovu samoizolaciju, a kamoli na kapacitet našeg rada. Sve se svodi na kvantitetu umjesto kvalitete.
Karmen, Fakultet zdravstvenih studija
Generalno gledano obujam obaveza nije nam se povećao u odnosu na prije, no promijenila nam se vrsta obaveza. Prije smo imali normalna predavanja i kliničke vježbe, ali sada smo dobili više seminara. Nismo zadovoljni povezanošću s profesorima jer većina njih ne komunicira učestalo s nama i većinom se takva komunikacija odvija preko e-maila. Komunikacija s profesorima odvija se bez smetnji. Komuniciramo putem e-maila, ali više u odnosu na prije. Profesori se ne oslanjaju na nas, većina njih već zna kako i što treba napraviti te nam ne zadaju više obaveza. Kako nema ni predavanja ni kliničkih vježbi, dali su nam seminare kao zamjenu.
Photo credit: Pixabay.