Što dobijete kada spojite marketing i ljubav prema životinjama? Vrlo vjerojatno mnoštvo emotivnih oglasa u kojima glavnu ulogu imaju slatki psići. Nešto slično bila je i kampanja Sagradi kućicu za njuškicu, koju je osmislio tim studenata marketinškog smjera Ekonomskog fakulteta u Rijeci.
Studenti su u sklopu kolegija Integrirana marketinška komunikacija dobili zadatak odabrati poslovnog subjekta i osmisliti marketing kampanju s kojom bi ispunili unaprijed definirani cilj. Vrlo je bitno naglasiti kako ideja kampanje ne ostaje samo slovo na papiru, već se ona zaista provodi i realizira. Na taj način studenti imaju priliku svoje stečeno teoretsko znanje upotpuniti učenjem kroz praktične zadatke.
Na Ekonomskom fakultetu, osobito na smjeru Marketing , studente se potiče na timski rad i učenje kroz praksu. Iz svih marketinških kolegija rješavamo razne projekte, kako bi za manje od godinu dana bili spremni za tržište rada i izazove koje donosi, ističe Eni Marijačić, članica tima.
S obzirom na to da svi članovi tima gaje veliku ljubav prema životinjama, a jedna je članica i volonterka Azila, odlučili su da njihov poslovni subjekt bude upravo Društvo za zaštitu životinja Rijeka, pod čijim okriljem djeluje riječko sklonište za nezbrinute pse. Studentica Sara Dobrila ističe kako je ovim projektom uspješno spojila svoju struku i želju da pomogne psima u nevolji.:
Ljubav prema životinjama traje još od malena, a marketing je nešto čime se zaista želim baviti u budućnosti. Kampanja nije mogla ispasti bolje, mislim da svi u timu volimo životinje i da smo to radili sa svim srcem.
Volonterka Ivana Barić pravovremeno nam je davala sve potrebne informacije i strpljivo odgovarala na sva naša pitanja. Doprinos nje i ostalih volontera zaista je neprocjenjiv:
Cilj kampanje bio je prikupiti sredstva za obnovu dotrajalih bokseva, za izgradnju drenažnog odvoda i dovršenje karantene u kojoj će u budućnosti boraviti bolesni psi.
Kampanja je najavljena krajem travnja, a trajala je sve do prošle nedjelje. Izrađena su četiri videooglasa u kojima su sudjelovale javne osobe poput pjevača, glumaca, pisaca, komičara. Iako različiti, oglasi su imali isti cilj: prikupiti što više novčanih donacija i udomiti što veći broj napuštenih pasa.
U prvom su sudjelovali Ena Rajić, youtuberica i psihologica, Marko Lončar, osobni trener, Rade Šerbedžija, glumac i pjevač, Nika Turković, pjevačica, Marta Kanazir, balerina riječkog HNK-a, i isticali prednosti imanja ljubimca te pozivali građane da posjete riječki azil i udome napuštenog psa.
Aleks Curać Šarić, stand up komičar, Ingrid Divković, spisateljica, i Ivana Kindl, pjevačica, objašnjavaju što njima predstavlja njihov dom, bend M.O.R.T. uspoređuje dom pasa prije i nakon radova, dok Dean Škaljac (bend Grad) i Arija Rizvić pozivaju gledatelje na donaciju za obnovu.
U trećem poznavatelji pasa Stipe Božić, alpinist, redatelj i pisac, Snježana Cergolj Barić, voditeljica Agility Kluba Adriatica i Aleš Furlan, instruktor terapijskih timova pasa, naglašavaju prednosti života i rada s njima. Nogometašica Dunja Štokan i voditeljica Jelena Katarina Kapa pozivaju građane da posjete azil i udome psa.
Marina Orsag, stand up komičarka, Katarina Moškatelo, voice over artist i voditeljica, Igor Čerenšek i Ana Kotzmuth, mentalni treneri, Luka Bukša, paraolimpijac, Dean Krivačić Cigo, glumac, te Almira Osmanović, prvakinja baleta, profesorica i glumica, u četvrtom videu, kroz simpatičnu igru riječi, naglašavaju važnost karantene za zdravlje i sigurnost azilskih pasa.
Kulminacija kampanje bio je događaj “Online posjet riječkom azilu”, točnije live prijenos putem platforme Facebook, održan prošle nedjelje 24. svibnja. Na događaju su se predstavili volonteri i psi, prikazali su se pomaci u obnovi i prostorije azila te su se dale najbitnije informacije o radu i funkcioniranju udruge. Na pitanja gledatelja spremno je odgovarala Merima Ferk, dugogodišnja volonterka Azila. Videoprijenos je objavljen naknadno i na Facebook stranici, a do sada ima preko 11.000 pregleda.
Vođeni istim ciljem iz pomalo drugačije perspektive, studenti i volonteri ostvarili su jednu ugodnu suradnju na obostrano zadovoljstvo:
Ovaj projekt bio je jedan od najboljih načina na koji bi grupa studenata mogla pomoći Azilu. Ti psi zaslužuju bolji život, našu pomoć i vrijeme. Putem ove kampanje trudili smo se prikupiti što više donacija i pronaći način kako dočarati ljudima situaciju u kojoj se nalaze ta nedužna bića, probuditi suosjećanje u što više pratitelja i gledatelja naših videa. Ovakvih projekata bi trebalo biti više, gdje se zajedničkim snagama, ljubavlju, empatijom pomaže različitim udrugama koje ovise o doniranim sredstvima, mišljenje je Aleksandre Vukosavljević, također članice tima.
Iako je kampanja završila, sredstva za pomoć Azilu uvijek su dobrodošla. Ako još uvijek želite donirati koju kunicu za obnovu jedinog doma kojeg imaju napušteni psi, možete to učiniti uplatom na HR0223400091117016982 PBZ, opis plaćanja “Kampanja za obnovu”, ili PayPal dzzzrijeka@gmail.com.