Filozofija mi je bila prvi izbor pri upisu na fakultet. Iako se nisam s njom susretala u srednjoj školi, uvijek sam ju smatrala zanimljivom. Svidjelo mi se promišljanje o problematičnim temama, argumentacije, traženje rupa u izjavama, promatranje situacije iz više perspektiva. Uglavnom sam zadovoljna načinom rada i izvedbenim planom. Profesori su pristupačni, susretljivi, trude se dobro objasniti gradivo i nikada im nije problem ponoviti ako je nekome nešto nejasno. Međutim, ono što me udaljilo od filozofije jest veliki naglasak na teoriji, odnosno učenje o tome što je koji filozof izjavio i kojem je učenju pripadao. Moramo cijeniti početke filozofije i ljude koji su je oblikovali, ali jednako tako moramo unaprijeđivati vlastito umijeće raspravljanja i promišljanja. Profesori najčešće tijekom i na kraju predavanja provjeravaju imamo li kakva pitanja ili nas traže za naše mišljenje o određenoj temi, ali to nije dovoljno. Kako ćemo iznijeti nešto novo ako se uvijek okrećemo starom i već rečenom? Možda nam je potreban dodatni poticaj i praksa, pa predlažem da to bude sljedeći kolegij.
Prije svega, smatram da kolegij treba biti izborni s obzirom da je Filozofski fakultet većinom dvopredmetan i da je obavezno upisati dva predmeta.
Time kolegij ne bi nametali studentima koji su to upisali iz nužnosti dvopredmetnosti. Izbornost bi omogućila manji broj studenata koji su za to zaista zainteresirani, pa bi se tako vjerojatno potaknula i njihova aktivnost na predavanju te omogućilo više prostora za vježbu i unaprjeđivanje raspravljačkih vještina.
Način na koji sam zamislila da bi se kolegij mogao provoditi jest sljedeći. Profesor bi tjedan dana unaprijed zadao studentima neku temu, po mogućnosti aktualnu. Ne bi se trebalo pružiti nikakve argumente za ili protiv, već samo dostaviti temu za raspravu. Bit kolegija je dozvoliti studentima da sami pokušaju formirati raspravu, svoje argumente i protuargumente. Profesor se može uključiti kasnije kako bi pogurao raspravu, ali prioritet bi bila međusobna diskusija studenata. Mogla bi se uzeti u mogućnost i podjela u „za“ i „protiv“ timove, po modelu debate. Mislim da bi to bio zanimljiv i poticajan način rada.
Smatram da bi takav kolegij imao puno doprinosa iz razloga što izravno priprema studente na javne rasprave i nastupe od čega studenti često i strahuju. Uz to bi potaknuo razvoj komunikacijskih vještina i kritičkog mišljenja, što je važno kako za bavljenje filozofijom tako i za djelovanje u bilokojem drugom polju.
Foto: Pixabay