Pogled na 14. veljače na kalendaru u nekima izaziva osjećaj nelagode jer su samci, a onima koji to nisu, potencijalno osjećaj panike jer im još nije dostavljen poklon s eBay-a, a tu je i pitanje ukoliko stigne hoće li se svidjeti drugoj polovici. Ono što možemo primijetiti je velika doza negative, a ono što nas zanima je odgovor na pitanje: što nas je potaknulo da posjedujemo toliko negativne energije umjesto da slavimo ljubav u punom smislu te riječi?
Za početak, vratimo se temeljima nastanka Valentinova. Teorija o razlogu obilježavanja Valentinova potječe iz doba staroga Rima. Tadašnji car Klaudije iznio je zakon po kojemu se njegovi vojnici nisu smjeli ženiti jer je smatrao da im nadolazeći ratovi i pobjeda trebaju biti na prvom mjestu, a ne obitelj. Za vrijeme vlasti cara Klaudija živio je i svećenik Valentin koji se oglušio na odredbe te mimo zakona sklapao brakove. Međutim, njegova djela su otkrivena i dana 14. veljače biva osuđen na tamnicu, a zatim i pogubljen. Narod ga je proglasio svecem, a 14. veljače postaje današnji Dan zaljubljenih, naravno uz godine modernizacije i komercijalizacije.
Osvrnemo li se oko nas, možemo zaključiti kako sve postaje neki oblik rituala, pa tako i Valentinovo. Ruke pune darova, skupe večere, natjecanje tko će kupiti bolji dar… U svemu navedenome, izgubi se jedini relevantni osjećaj; ukoliko slavimo ljubav, trebamo se voditi njome umjesto konzumerizmom. S druge strane, postoji veliki postotak usamljenih mladih ljudi nad kojima ovaj dan vrši pritisak, ili onih koji u njemu jednostavno ne vide poantu. No zašto ovdje ograničiti pojam ljubavi? Ljubav se nalazi u svim sferama života i ne moramo nužno imati partnera da bi slavili ljubav. Uvijek čujemo kako je potrebno zavoljeti sebe da bi zavoljeli druge, a mi radimo upravo suprotno. Zašto dan Valentinova, ukoliko se već obilježava, ne bi posvetili sebi, prijateljima i svima prema kojima osjećamo ljubav i poštovanje. Pod pojmom ”počastiti” ne aludiramo na skupe poklone; dovoljni su mali nematerijalni znakovi pažnje koji govore puno više.